Hyppää sisältöön

In English

5.4.2022

Webinaarista potkua yrityksen markkinointiin

Aloittavan yrittäjän kannattaa varata aikaa markkinoinnille, vinkkasivat Break Out -webinaarin yrittäjävieraat.

- Kalenteroi aikaa markkinoinnille jokaiselle viikolle, ohjeisti mainostoimisto WTF Designin yrittäjä Sanna Paakkonen aloittavia yrittäjiä. 

Hän oli yksi asiantuntijavieraista Break Out – potkua bisnekseen digitaalisella markkinoinnilla -webinaarissa. 

Jos Paakkonen aloittaisi yrittäjänä nyt, hän miettisi ihan aluksi, että miltä hän haluaa yrityksensä näyttävän ja tuntuvan. Myös hakukoneystävälliset verkkosivut olisivat ensimmäisten asioiden joukossa, jotka hän laittaisi kuntoon.  

Paakkonen esitteli puheenvuorossaan myös some-kanavien erityispiirteitä ja vinkkasi helppoja työkaluja, joiden avulla uusi yrittäjä voi alkaa tehdä digitaalista markkinointia. 

Arvot edellä 

Skissi Oy:n yrittäjä Virve Arvola on visualisti, jolle kierrätetyn materiaalin käyttäminen on tärkeä arvo. Hän myös lainaa rekvisiittaa sekä hankkii sellaisia tarvikkeita, joille on jatkokäyttöä. 

- En osta mitään turhaa. Aluksi se lähti siitä, että halusin pitää kustannukset mahdollisimman pieninä, Arvola kertoo. 

Arvola on hyödyntänyt digitaalisuutta verkostoitumiseen. Sosiaalisesta mediasta voi löytää kansainvälisiä ammattilaisten ryhmiä, joissa on mahdollista tutustua ammattilaisiin ympäri maailman. 

Myös Arvola kehottaa varaamaan joka viikolle aikaa oman yrityksen markkinointiin. Hän itse varaa perjantaisin aikaa oman yrityksensä myyntiin ja markkinointiin, jolloin hän muun muassa suunnittelee sosiaalisen median postauksia. Arvola kehottaa suunnittelemaan ja aikatauluttamaan. 

- Hetkessä elävät vain kissat ja koirat. 

Heidi Joensuun Chicret on vastuullisia muoti-, kosmetiikka ja lifestyle-tuotteita myyvä yritys Raahessa. Yrittäjänä hän pystyy elämään omien arvojensa mukaista elämää. Omassa yrityksessään hän pystyy huomioimaan vastuullisuuden esimerkiksi valitsemalla myyntiin vastuullisia tuotemerkkejä, kierrättämällä pakkauksia ja varmistamalla alihankintaketjujen työoloja. 

Joensuu on oppinut tekemään digitaalista markkinointia tekemällä ja kokeilemalla. Hän päivittää yrityksensä verkkosivuja ja sosiaalista mediaa, mutta teknisemmät asiat, kuten hakukoneoptimoinnin, hän jättää muille. 

Webinaarissa Koulutuskeskus Brahen Henri Rentola näytti esimerkkejä teknologisista ratkaisuista eri toimialoilla. Kansainvälisyyskoordinaattori Ari Hannus esitteli kestävää kansainvälisyyttä, johon lukeutuu esimerkiksi lentomatkustamiselle vaihtoehdon tarjoava Green Erasmus. 

Verkkoluentotilaisuuden järjestivät Nuorista tuotannollisia yrittäjiä i4.0 aikakaudella –hanke ja VÄKEVÄ-hanke. 

breakout_rahoittajalogot_pieni.jpg