Hyppää sisältöön

Brahen Digi

Digivälineitä opiskelijoille ja opettajille

Tälle sivulle on koottu Koulutuskeskus Brahessa käytössä olevia digivälineitä sekä vinkkejä eri digijärjestelmien käyttöönottoon ja hyödyntämiseen. 

Brahessa käytetään pääsääntöisesti itslearning-verkko-oppimisympäristöä sekä Teamsia. Näitä kahta järjestelmää hyödyntämällä on opetusta mahdollista tarjota myös joustavasti etänä. Teamsin kautta voidaan opetusta tarjota reaaliaikaisesti, jakaa osallistujia ryhmiin sekä kokoontua vuorovaikutteisesti. Opetustilanteita voidaan myös tallentaa myöhempää katselua varten. Tietokoneelle kannattaa asentaa työpöytäsovellus Teamsista. Teamsin ja itslearningin saat mobiililaitteisiin myös sovelluskaupasta.

Jos sinulla on hyvä käytäntö ja idea jonkin digivälineen hyödyntämiseen, vinkkaa siitä sivuston ylläpitäjälle eveliina.noponen@brahe.fi.

Ohjelmat

Digivinkkejä

22.3.2021

Hybridi-minicampilla sukelletaan yrittäjyyteen

Koulutuskeskus Brahe on toteuttanut lukuvuonna 2020–21 yrittäjyys ja yrittäjämäinen toiminta -kurssin hybridimuotoisena yrittäjyyden teemapäivänä. Toisen vuoden opiskelijat ovat sukeltaneet yrittäjyyteen päivän mittaisella minicampilla, johon on voinut osallistua koululla tai etänä.
18.3.2020

TEAMS-ohjevideoita

17.3.2020

Stream

Yhteystiedot

itslearning
Juha Orava
juha.orava@brahe.fi

Ari Hannus
ari.hannus@brahe.fi

Wilma-tunnarit ja tuki
Tekniikan ala ja palveluala
Niina Hiitola
puh. 040 135 7160

TEAMS
Milka Grekula
puh. 040 808 6902
milka.grekula@brahe.fi

Webropol
Anne Blikst
puh. 040 091 6264
anne.blikst@brahe.fi

Luovat alat / Mediakeskus Lybecker sekä hius-ja kauneusala
Suvi Happo
puh. 040 135 7170

Sharepoint/Intra
Leo Aho
puh. 044 439 4332
leo.aho@brahe.fi

Luonnonvara-ala /
Ruukin luonto- ja hevoskeskus
Tiina Ovaska
puh. 040 135 7180

HankeOpetushallinto rahoittaa hanketta

Nya lärmiljöer – Uudet oppimisympäristöt -hankkeella haemme keinoja kehittää toimenpiteitämme ja oppimisympäristöjämme jotka tukevat henkilökohtaisia opintopolkuja uudessa ammatillisessa koulutuksessa.